چگونه چربی های پهلو را آب کنیم؟

تلاش برای خلاصی از چربی های پهلو میتونه خسته کننده باشه. به جای توجه کردن به حرکت های ورزشی که ادعا میکنن یه نقطه خاص از بدنتون رو هدف میگیرن، نیاز دارید برای خلاصی از این چربی ها چربی کل بدنتون رو کاهش بدید. اگر چه، شما میتونید با انجام حرکات ورزشی که عضلات پهلوتون رو درگیر میکنه، ظاهر بهتری بهشون بدید. همراه با یک رژیم سالم تمریناتی که عضلات پهلو رو درگیر میکنن، می تونن بهتون کمک کنن به نتیجه گفته شده برسید.

 

۱. به مربی ها یا برنامه هایی که ادعا میکنن چربی های یک نقطه خاص از بدن رو هدف میگیرن توجه نکنید. اگر چه وجود حرکات خاصی که انجامشون بدید و چربی های یک جای خاص رو واستون آب کنن وسوسه انگیز به نظر میرسه. ولی مطالعات علمی میگه که چنین چیزی امکان پذیر نیست. همچنین خیلی از این تمرین ها قادر به سوزوندن کالری خیلی زیادی هم نیستن. تنها راه برای سوزاندن چربی های یک نقطه خاص، سوزاندن چربی های کل بدن هست.

ساختن عضله های پهلو، به از بین بردن چربی ها کمک نمیکنه ولی باعث میشه که ظاهر بهتری به اون ناحیه داده بشه.

 

۲. قبل تمرین ورزشی بدنتون رو گرم کنید و بعد از تمرین سرد کنید. گرم کردن عضلاتتون قبل از تمرین همیشه مهمه. پنج تا ده دقیقه قدم زدن سریع انجام بدید، یک دقیقه پروانه بزنید و یا یک دقیقه لانچ انجام بدید. به طور کلی سعی کنید که ضربان قلبتون رو بالا ببرید و اون عضلاتی که میخواید ازشون استفاده کنید رو گرم کنید. برای سرد کردن میتونید ۵ تا ۱۰ دقیقه آروم راه برید و یا اگه دارید تمرین هوازی انجام میدید، همون رو با شدت کمتری برای چند دقیقه ادامه بدید. و نیز بعد از گرم کردن و قبل از سرد کردن، حرکات کششی انجام بدید.

 

۳. پنج نوبت در هفته هوازی کار کنید. تایم هر نوبتتون نیم ساعت باشه و یا اگه قصد دارید سریع وزن کم کنید یک ساعت رو هدف بگیرید. تمرین های هوازی شامل دویدن، دوچرخه سواری، شنا، قایق سواری، الپتیکال و ... میشه.

 

۴. هفته ای ۲ تا ۳ مرتبه تمرینات قدرتی انجام بدید. در هر نوبت ۳۰ دقیقه وقت بگذارید. تمرینات قدرتی شامل پیلاتس، بدنسازی (وزنه زدن) و ... میشه.

عضلات چربی ها رو به شکل کارا تری میسوزونن. انجام تمرینات قدرتی همچنین سوخت و سازتون رو نیز تقویت میکنه.

 

۵. "تمرینات پرشدت تناوبی"  رو با تمرین هوازیتون ترکیب کنید. به این صورت که مثلا ۱ دقیقه با حداکثر توان میدوید و۳۰ ثانیه آرام راه میرید و انقدر این دو رو متناوبا تکرار میکنید تا تمرین شما به نیم ساعت برسه. این باعث میشه که چربی های سراسر بدنتون کاهش پیدا کنه. یادتون باشه که بعد از این تمرینات دوش بگیرید و تنقلات سالم بخورید تا بدنتون ریکاوری بشه. اگه قرار باشه که بعد از تمرین با خوراکی های ناسالم به خودتون پاداش بدید، نتیجه نخواهید گرفت.

 

۶. هر تمرینی که موجب درد سینه در شما شد رو متوقف کنید. ضمنا، اگه درد مفصل، سرگیجه و یا مشکل تنفسی پیدا کردید نیز توقف کنید. سعی نکنید با وجود این درد ها به تمرین ادامه بدید. به دنبال مراقبت های پزشکی بگردید، مخصوصا اگر درد سینه دارید و یا در نفس کشیدن مشکل دارید.

 

منبع: https://wikihow.com/Get-Rid-of-Side-Fat

محصولات ویژه

پیشنهاد میکنم این ها رو هم ببینی