گن ، کمربند و شکم بند های لاغری

چندین سال است که انواع مختلف گن و شکم بندهای لاغری به عنوان یکی از تجهیزات موثر در لاغری و تناسب اندام شناخته شده و از شهرت بسیار زیادی در جمعیت مصرف کنندگان برخوردار هستند. امروزه برندهای مختلف داخلی و خارجی از این تجهیزات لاغر کننده در بازار مصرف موجود بوده و به منظور لاغری موضعی بخش های مختلف بدن طراحی شده اند. نتایج حاصل از تحقیات و مطالعات مختلف در این حوزه، بایدها و نبایدهای بسیار زیادی را در خصوص استفاده از این تجهیزات مطرح نموده و بسیاری از تصورات اشتباه در جمعیت مصرف کنندگان را مورد بررسی قرار داده است. جهت آشنایی با تاثیر گن، شکم بند و کمربندهای لاغری بر تناسب اندام، با ما همراه باشید.

تاریخچه پیدایش گن و شکم بندهای لاغری 

تاریخچه پیدایش گن و شکم بندهای لاغری برای نخستین بار، مربوط به طراحی و ساخت انواع مختلف تجهیزات پزشکی و ارگونومی توسط متخصصین این رشته به منظور کاهش و تسکین دردهای اسکلتی-عضلانی در بخش های مختلف بدن مانند کمر، ران و پهلوها است. انواع مختلف این تجهیزات با طراحی متفاوت تر از گن و شکم بندهای امروزی، با هدف کاهش دردهای عضلانی در حین ورزش و فعالیت های بدنی، تسکین دردهای پس از عمل جراحی، کمک به کنترل فعالیت های حرکتی و مشکلات اسکلتی در متاضیان به بازار آمده و به مرور زمان دستخوش تغییرات ساختاری شده و به یکی از پرطرفدارترین و معروف ترین تجهیزات لاغری و هدفی به منظور کسب درآمد در بسیاری از شرکت های مختلف داخلی و خارجی تبدیل شدند. 

مکانیسم عمل گن و شکم بندهای لاغری چیست؟

گن و شکم بندهای لاغری در اصلی ترین مکانیسم خود، تنها قادر به فشردن سلول های چربی در نواحی مختلف بدن بویژه شکم، پهلوها و باسن بوده و تاثیری بر تناسب اندام دائمی و حقیقی نخواهند داشت. جنس پلاستیک های در نظر گرفته شده به منظور پوشاندن لایه های داخلی این تجهیزات، منجر به افزایش تعریق و تبخیر شدن آب میان بافتی سلول های بدن در نواحی مورد نظر شده و تنها یک باور اشتباه و عامیانه مبنی بر کاهش وزن بواسطه تعریق را القا خواهد نمود. با استناد به نتایج حاصل از تحقیقات انجام شده در این زمینه می توان گفت، گن و شکم بندهای لاغری هیچگونه تاثیر مثبت و قطعی بر کاهش وزن و تناسب اندام نداشته و در موارد استفاده مکرر و بدون آگاهی از شرایط کاربرد این تجهیزات، به دلیل افزایش تبخیر آب میان بافتی، منجر به بر هم زدن تعادلات یونی و الکترولیت ها و به دلیل فشردن بیش از حد سلول های چربی، منجر به چسبیدن سلولهای یک منطقه به یکدیگر و انباشت آن ها در آن ناحیه خواهد شد.

 

عوارض ناشی از استفاده مکرر گن و شکم بندهای لاغری

  • افزایش ریسک چسبندگی در اندام های جنسی داخلی و خارجی و ایجاد مشکلات جنسی مانند نازایی

  •  چسبندگی روده و احشای داخلی شکم 

  • درد‌ های مزمن شکمی و نفخ های طولانی مدت روده ای معده ای

  • افزایش ریسک ابتلا به سوء هاضمه

  •  حساسیت های پوستی مانند خارش، سوزش، کهیر و جوش های ریز پوستی

  • برهم خوردن تعادلات یونی و الکترولیت های کلیوی به دلیل تعریق بیش از حد

کاربرد اصلی گن و شکم بندهای لاغری

  • یکی از مهمترین و اصلی ترین کاربرد گن و شکم بندهای لاغری، ایجاد تناسب اندام زودگذر در مراسمات عروسی، مهمانی و مجالس رسمی، تنها محدود به چند ساعت است.

  • انواع گن، کمربند و شکم بندهای لاغری، با مکانیسم فشردن چربی های بدن در نواحی مختلف مانند شکم، پهلوها و ران ها، قادر به ایجاد یک تناسب اندام مقطعی و ایجاد انگیزه در افراد متقاضی کاهش وزن و تناسب اندام است.

  • کاهش و تسکین دردهای اسکلتی-عضلانی در افراد ورزشکار از دیگر اثرات مثبت و موثر به منظور کاهش وزن و تناسب اندام در جمعیت مصرف کنندگان این نوع از تجهیزات جانبی است.

نبایدهای استفاده از گن و تجهیزات لاغری

  • پیش از سن بلوغ از پوشیدن گن، کمربند و شکم بندهای لاغری اجتناب نمایید.

  • از پوشیدن گن و سایر تجهیزات این چنینی با سایزهای بسیار کوچک تر از اندازه حقیقی خود اجتناب نمایید.

  • در صورت ابتلا به سابقه حساسیت های پوستی خفیف تا شدید، از تماس مستقیم لایه داخلی گن، شکم بند و کمربندهای لاغری با پوست بدن اجتناب نمایید.

  • در صورت ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر و مشکلات گوارشی شدید، از پوشیدن گن های لاغری اجتناب نمایید.

کلام آخر

تناسب اندام بحثی پیچیده و کاملا علمی بوده و احتیاج به اجرای دستورات و برنامه های تخصصی خواهد داشت. این فرایند با استفاده از اجرای هدفمند، زمان بندی شده و بسیار دقیق فعالیت های ورزشی، رژیم های غذایی و اصول تغذیه ای متناسب با وضعیت جسمی و پارامترهای مختلف در بدن اشخاص، انجام شده و تنها با نوشیدن دمنوش های لاغری، استفاده از تجهیزاتی مانند گن و شکم بندهای لاغری، حاصل نخواهد شد.

همچنین بخونید

1. چگونه در سریع ترین زمان ممکن لاغر شویم؟

2. 20 راه اثبات شده علمی برای سوزاندن چربی شکم

3. چگونه چربی های پهلو را آب کنیم؟

4. 6 راه ثابت شده علمی برای آب کردن چربی شکم

5. راهنمای جامع چربی سوزی

6. 30 روش برای چربی سوزی سریع تر

7. چگونه در یک ماه پنج کیلو وزن کم کنیم؟

8. تناسب اندام چیست؟

9. چاقی و اضافه وزن

محصولات ویژه

پیشنهاد میکنم این ها رو هم ببینی